E-rejestracja
Informacja o ochronie danych osobowych pacjentów
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informuję, że:
Administratorem danych osobowych pacjentów jest Zespół Opieki Zdrowotnej w Łowiczu, ul. Ułańska 28, 99-400 Łowicz, NIP: 834-14-56-538, Regon: 750079660, telefon: (46) 837 56 11,12,13, Fax: (46) 837 59 91, E-mail: lowzoz@pro.onet.pl
Inspektor Ochrony Danych w ZOZ w Łowiczu jest dostępny w budynku administracyjnym, pokój nr 103, tel 46 837 56 11 wewn. 256, e-mail iod@zoz.pol.pl który udziela informacji oraz przyjmuje wnioski w sprawie ochrony danych osobowych.
Celem przetwarzania danych osobowych (w zakresie danych niemedycznych podstawą prawną jest art. 6 lit. a, b, c, f RODO, zaś w przypadku danych medycznych podstawą prawną jest art. 9 ust. 2 lit. h RODO ) jest udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i zarządzanie udzielaniem usług medycznych na podstawie Ustawy z dnia z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, oraz Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Przekazanie danych osobowych innym podmiotom, może nastąpić wyłącznie na podstawie ustawy.
Przechowywanie danych osobowych przez okres maksymalnie 30 lat, następuje na podstawie art. 29 ust. 1 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Podanie przez pacjenta danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Pacjent jest zobowiązany do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie odmowa udzielenia świadczenia.
Pacjent ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
Dane pacjentów nie są przetwarzane w żadnym innym celu ani w sposób zautomatyzowany.
UWAGA! Rejestracja internetowa dotyczy tylko pacjentów stabilnych.
Przypadki określone przez lekarza na skierowaniu jako pilne rejestrowane są na wizytę bezpośrednio w rejestracji w lokalizacji poradni lub pracowni.
Rejestracja internetowa wymaga poprawnego wypełnienia wszystkich pól znajdujących się w formularzu.
Pacjent w dniu wyznaczonej wizyty musi się obowiązkowo zgłosić do rejestracji celem dokonania reszty formalności rejestracyjnych oraz potwierdzenia uprawnień do otrzymania świadczenia medycznego w danym dniu. Należy mieć ze sobą dokument potwierdzający tożsamość oraz skierowanie do poradni jeżeli jest wymagane.
Pacjenci uprawnieni do wizyty poza kolejnością:
- Zasłużeni honorowi dawcy krwi.
- Zasłużeni dawcy przeszczepu.
- Inwalidzi wojenni i wojskowi.
- Kombatanci oraz niektóre osoby represjonowane będące ofiarami represji wojennych i okresu powojennego, o których mowa w art. 1-4 ustawy o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego Dz. U. z 2002r. Nr 42, poz. 371 z późn. zm.
- Uprawnieni żołnierze lub pracownicy oraz weterani poszkodowani w zakresie leczenia urazów i chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa.
Jeżeli pacjent spełnia przynajmniej jeden z powyżej wymienionych kryteriów to uprzejmie prosimy o wpisanie tej informacji w polu uwagi.
Pacjent w ciągu trzech dni roboczych od otrzymania maila otrzyma odpowiedź zwrotną o proponowanym terminie przyjęcia do wybranej poradni. Otrzymanie odpowiedzi jest równoznaczne z zarejestrowaniem pacjenta do lekarza.